برگزاری دوره های آنلاین دانشگاه های هاروارد و ام آی تی با استفاده از پلتفرم آموزش آنلاین edX

طی چند سال گذشته ابزارهای فراوانی عرضه شده اند که برای آموزش از راه دور و برگزاری دوره های آنلاین واقعا عالی هستند. ما هم اکنون امکانات قابل اطمینانی همچون ویدیو کنفرانس، پخش ویدیویی زنده، ویرایش اسناد گروهی و مانند آن را در اختیار داریم. شاید هنوز بسیاری از ما نمی توانیم تصور کنیم که چگونه می توان یک کلاس درس را به قلمرو آنلاین برد، اما بی شک افراد زیادی مشغول کار بر روی ایده های این چنینی هستند.


امروز صبح دو تا از برترین دانشگاه های جهان اعلام کردند که با همکاری یکدیگر قصد دارند گام مهمی در این زمینه بردارند:
دانشگاه MIT و هاروارد در یک شراکت عام المنفعه، هر یک ۳۰ میلیون دلار بر روی edX سرمایه گذاری کردند و امیدوارند با استفاده از این پلتفرم بتوانند دوره های آموزشی و استادان خبره شان را به صورت رایگان و آنلاین در اختیار میلیون ها نفر در سراسر جهان قرار دهند.

این دو دانشگاه اعتقاد دارند که هر آنچه از دانش و آموزش که درون MIT و harvard جمع شده است، باید به صورت رایگان در اختیار هر فردی که آرزو و اشتیاق حضور در این دانشگاه ها را دارد، قرار گیرد.

هنوز در خصوص دوره هایی که قرار است در این دانشگاه آنلاین ارائه شود، اطلاعاتی منتشر نشده است. اما می دانیم که درس های ویدیویی، آزمون و آزمایشگاه آنلاین بخشی از شیوه ارائه دروس این دوره خواهند بود و کسانی که موفق به اتمام هر دوره شوند، گواهینامه آن را دریافت می کنند.

البته این سایت تنها برای آموزش آنلاین نیست و در کنار ارائه دوره های درسی، از آن برای تحقیق در زمینه هایی چون آموزش دانشجویان، تاثیر تکنولوژی بر یادگیری و مقایسه بهبود آموزش پذیری در روش های آنلاین و شکل عادی کلاس درس، استفاده خواهد شد.

اولین دوره آموزشی edX هم از تابستان امسال معرفی خواهد شد و کلاس های آن از پاییز شروع می شوند.

متالورژیست: تا جایی که من میدونم و دنبال کردم همین الان در پایگاه دانشگاه MIT دوره های آموزشی رایگان که به مهندسی مواد مربوط بشه وجود داره. امیدوارم در این طرح جدید منابع و دروس جدیدی اضافه بشه. در صورت ارائه حتما در این مورد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

منبع: نارنجی

نظرات