معرفی کتاب فناوری انجماد سریع


مشخصات کتاب:
396 صفحه - وزيري (شوميز) - 100000 ريال - چاپ 1 - 1000 نسخه
کد کنگره:9ف/TS247
شابك:978-964-6445-28-4
رده ديوئي:669.94
تاريخ نشر:17/08/90
آدرس فروشگاه سازمان انتشارات جهاددانشگاهی:تهران-خيابان انقلاب - بين فلسطين و چهارراه وليعصر -جنب موسسه نمايشگاههای فرهنگی



یكی از مباحث مطرح در علم مهندسی مواد و متالورژی موضوع فناوری انجماد سریع است. به دلیل سرد شدن سریع مذاب در فناوری انجماد سریع، اتم­های مذاب فرصت لازم را جهت تشكیل ساختار اولیه ندارند. این امر باعث ایجاد تغییراتی در ریزساختارها و بهبود خواص مكانیكی، شیمیایی، فیزیكی و مغناطیسی آنها خواهد شد. ویژگی­های جدید بوجود آمده در مواد باعث جذب مراكز علمی و صنعتی می­شود.
با توجه به دستیابی محققین و دانشمندان به انواع فناوری­های انجماد سریع و نیز با توجه به تجربه سال­های اخیر پژوهشكده توسعه تكنولوژی در این زمینه و بویژه كسب دانش فنی تولید برچسب­های الكترومغناطیسی كالا توسط گروه پژوهشی متالورژی این پژوهشكده كتاب حاضر با هدف بومی­ سازی این فناوری در كشور در دست تالیف قرار گرفت.
جهت انجام این مهم كارشناسان گروه پژوهشی متالورژی این پژوهشكده تلاش مجدانه­ ای را به عمل آوردند كه در این میان لازم است از آقایان دكتر علی جزایری قره باغ، مهندس جواد ملا، مهندس بهزاد بینش، مهندس مهدی کیانی، مهندس حمید ارونی حصاری، مهندس رضا بختیاری و مهندس سروش پرویزی و خانم­ها مهندس مهسا اصفهانی و مهندس سیما میرزایی تشكر و قدردانی شود.
امید است مجموعه مطالب این مكتوب بتواند نقش موثری را در جهت ارتقا و اشاعه علم در این مقوله ایفا نماید.

منبع: وب سایت جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف


نظرات