میزبانی کرمان در المپیاد علمی دانشکده‌های کشور

حاتم سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اعلام خبر برگزاری بیست و سومین مرحله المپیاد علمی کاربردی دانشجویان دوره کاردانی دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور به میزبانی این دانشکده اظهار داشت: این مسابقات از هشت مردادماه به مدت هفت روز و به میزبانی دانشکده فنی شهید چمران در کرمان برگزار می‌شود.
وی افزود: این مسابقات در تمامی رشته‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و کشاورزی و با حضور 168 مرکز علمی دختران و پسران برگزار می‌شود، آیین افتتاحیه المپیاد در دهمین روز مردادماه و از ساعت 9 صبح در محل سالن ورزشی این دانشکده انجام می‌شود.
سلیمی با بیان اینکه دانشکده چمران تاکنون در این المپیاد حائز رتبه‌های مختلفی شده است، تصریح کرد: تقویت و توسعه علمی دانشجویان و مراکز علمی به همراه فراهم آوردن شرایط تعامل علمی و فرهنگی مابین دانشجویان از جمله اهداف برگزاری این المپیاد است.
وی گفت: ارزیابی و مقایسه عملکرد آموزشی مراکز، شناسایی برخی نارسایی‌های علمی در مراکز، تشویق و ترغیب دانشجویان به مطالعه و پژوهش علمی بیشتر، ایجاد هماهنگی در تدریس و محتوای آموزشی دروس، ایجاد زمینه مناسب برای تبادل اطلاعات و تجربیات در بین دانشجویان و اعضای هیئت علمی و تقویت روحیه تفکر جمعی دانشجویان از دیگر اهداف برگزاری این چنین المپیادهایی است.
سلیمی با اشاره به برگزاری این المپیاد در دو مرحله خاطرنشان کرد: در مرحله نخست تمام برنامه‌ریزی‌ها به وسیله کمیته فوق برنامه دانشکده یا آموزشکده در چارچوب مفاد و شیوه‌نامه انجام می‌پذیرد که این دروس از طرف مدیر مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) تعیین و ابلاغ می‌شود تا نفرات برتر پس از برگزاری آزمون انتخاب و به مرحله نهایی اعزام شوند.
رئیس دانشکده فنی شهید چمران اظهار داشت: در مرحله نهایی برنامه‌ریزی تخصصی آزمون توسط مرکز میزبان مسابقات و بر اساس تصمیمات کمیته فنی مسابقات قبل از برگزاری آزمون ابلاغ و اجرایی می‌شود.
وی افزود: نفرات برگزیده این المپیاد در مراسم اختتامیه در 13 مرداد ماه تجلیل و قدردانی می‌شوند.
سلیمی تعداد شرکت کنندگان در این المپیاد را 800 نفر اعلام کرد و گفت: 500 دانشجوی پسر و 300 دانشجوی دختر در این دوره از مسابقات با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
رئیس دانشکده فنی شهید چمران همچنین از برگزاری مسابقات جانبی در حین برگزاری این المپیاد و بازدید از مراکز و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های جنگ شادی و اجرای مسابقات فرهنگی در بین اقامه نماز از جمله موارد دیگر است.
 
منبع : farsnews.ir
به نقل از: وبلاگ بانک اطلاعات متالورژی

نظرات